vineri, 1 decembrie 2023

ZIUA NATIONALA

 LA MULTI ANI ROMANIA!

 

 
(sursa: internet)

“Ce-ţi doresc eu ţie, dulce Românie,
Tânără mireasă, mamă cu amor!
Fiii tăi trăiască numai în frăţie
Ca a nopţii stele, ca a zilei zori,
Viaţa în vecie, glorii, bucurie,
Arme cu tărie, suflet românesc,
Vis de vitejie, fală şi mândrie,
Dulce Românie, asta ţi-o doresc!

(Mihai Eminescu – Ce-ti doresc eu tie, Dulce Romanie)

 

La multi ani tuturor romanilor azi, de Ziua Nationala. La multi ani Romania, tara daruita de Dumnezeu cu multe locuri frumoase, cu oameni minunati si harnici.

            Cat de frumoasa este tara noastra, ce oameni minunati sunt romanii? Nimeni nu poate spune mai bine decat a spus Regina Maria:

 “Odata eram pentru acest popor o straina; acum sunt una dintre ei, si, pentru ca vin de atat de departe, am fost mai mult in stare sa-i vad cu insusirile lor bune si cu neajunsurile lor. Tara lor e o tara rodnica, e o tara de intinse sesuri, de grau invalurat, de codri adanci, de stancosi munti, de rauri care in primavara vuiesc de ape spumegate si care vara nu sunt decat lenese suvite de apa pierdute intre pietre. O tara in care taranii muncec sub un soare care arde, …, o tara de extreme, unde iernile sunt de gheata si verile ard ca in cuptor”

 “Asa de lung e tarmul de la Mamaia, de nu i-am ajuns niciodata pana la capat; se tot intindea inaintea mea ca un nesfarsit drum de argint”.

“Am vazut odata tarmul de la Mangalia la ceasul apusului. Priveam spre mare; lumea era atipita de linistea noptii apropiate; numai marea se zbatea la picioarele mele in vesnica ei framantare neinduplecata”

 Unul dintre mesajele Reginei pentru tara noastra este:

“De aceea, o tara mea, nu te gandi niciodata care ti-au fost incercarile, nici care pot sa mai fie. Prin flacara trebuie sa treaca otelul inainte de a fi o buna sabie tare. Fie-ti nezguduita credinta si sustine-ti speranta; mai mare esti prin suferintele tale si prin felul cum le-ai purtat, mai vrednica esti de biruinta!”

 

Sursa: Regina Maria a Romaniei – “Regina unei tari mici-Ganduri despre tara draga mie”

8 comentarii:

Zuzu spunea...

La mulți ani!

din casuta noastra spunea...

La multi ani!🤗

CARMEN spunea...

La multi ani ❤️💛💙

copilarim spunea...

La multi ani :)!!

Daniela spunea...

La mulți ani, româncuță dragă!

Daniela spunea...

"Te binecuvântez, iubită Românie, țara bucuriilor și durerilor mele, frumoasă țară, care ai trait în inima mea și ale cărei cărări le-am cunoscut toate. Frumoasă țară pe care am văzut-o întregită, a cărei soartă mi-a fost îngăduit să o vad împlinită. Fii tu veșnic îmbelșugată, fii tu mare și plină de cinste, să stai veșnic falnică printre națiuni, să fii cinstită, iubită și pricepută. (...) Și acum vă zic rămas bun pe veci: de acum înainte nu vă voi putea trimite nici un semn: dar mai presus de toate amintește-ți, Poporul meu, că te-am iubit si că te binecuvântez cu ultima mea suflare".
Regina Maria a Romaniei

din casuta noastra spunea...

La multi ani și ție!❤️❤️

din casuta noastra spunea...

Când spui Regina Maria spui inteligenta, blândețe, tărie de caracter, dragoste de țară și de oameni.❤️