marți, 19 decembrie 2023

DESPRE SPOVEDANIE

 Pentru rugaciunile Sfantului Mucenic Bonifatie, ale Sfintei Aglaia si ale Sfantului Ierarh Grichentie, episcopul Etiopiei, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

 SFANTA SPOVEDANIE SI IUDA ISCARIOTEANUL

           Daca ne-am imagina pe Iuda Iscarioteanul, cel care L-a tradat pe Mantuitorul Iisus Hristos, mergand la Sfsntul Apostol Petru si vorbind cu el, am putea auzi aceasta convorbire:

-Vreau sa ma marturisesc (spovedesc), Petre!

-Bine, Iuda, ingenuncheaza si spune ce ai pe suflet.

          Iuda, aruncandu-se la picioarele lui Petru, ii zise cutremurat:

-Sunt un nenorocit, Petre, caci l-am vandut pe Domnul si Mantuitorul nostru.

-Nadajduieste, Iuda, caci eu am fost mai vinovat decat tine!

-Cum asa, Petre?

-Eu Iuda, de trei ori L-am tradat pe Domnul, dar plangand cu lacrimi de pocainta, El m-a iertat.

          Iuda se ridica din genunchi si nu voi sa se mai spovedeasca mai departe, indreptandu-se spre iesire. Atunci Petru ii zise cu durere:

-Iuda, Iuda, nu-i de ajuns sa te marturisesti, ci se cade sa plangi din toata inima si sa nu mai pacatuiesti.

 

(Istorioare moral-religioase)

2 comentarii:

CARMEN spunea...

intr-adevar o pilda demna de urmat. Multi crestini înteleg gresit actul spovedaniei.
Multi merg la spovedit în mod regulat si deasemenea la slujbe, însa cum ies din biserica, uita de greseli si pacate... Bunatatea sufleteasca si dorinta de a-i ajuta pe semenii tai lipseste la foarte multi crestini! Milostivenia este deasemenea o calitate tot mai rara intre oameni...
Multumim Ioana draga pentru frumosul sir de postari, înainte de marea sarbatoare crestineasca ♥ Numai bine draga mea ♥

din casuta noastra spunea...

Cu mare drag Carmen! Te îmbrățișez 🤗🤗