duminică, 31 decembrie 2023

PILDA

 Pentru rugaciunile Sfintei Cuvioase Melania Romana si ale Sfantului Mucenic Hermes, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi!

 DATORIA FATA DE PARINTI

            Un tanar hotari sa se casatoreasca. El promise viitoarei sotii, dupa dorinta ei, sa alunge din casa pe batranul lui tata. Conduse deci intr-o zi pe batran afara din sat, spunandu-I sa se duca unde va voi, caci la el nu mai are ce cauta. In casa lui nu mai era loc si pentru el. Ochii batranului se umplura de lacrimi si zise fiului sau:

-Vezi acolo sus pe deal piatra aceea mare? Pana acolo l-am condus si eu pe tatal meu, lasandu-l apoi in voia sortii. Condu-ma deci si tu pana acolo.

-Dumnezeule, ce aud? striga fiul cutremurat. Tu, tata, ai facut parintilor tai aceeasi nedreptate pe care voiam sa ti-o fac si eu tie acum? Oare si copiii mei vor face si cu mine astfel? Vino inapoi cu mine si de acum inainte cea mai buna camera din toata casa mea va fi a dumitale, iar eu voi avea grija de tine in fiecare zi si te voi apara de toate nevoile si bolile pana cand vei inchide ochii.

Morala: Sa nu uitam porunca dumnezeiasca, care ne spune: Cinsteste pe tatal tau si pe mama ta, ca sa-ti fie bine si sa traiesti multi ani pe pamant.

 

(Istorioare moral-religioase)

2 comentarii:

CARMEN spunea...

Frumoasa pilda, multumim pentru seria de pilde si povete, Ioana draga!
Acum, în prag de An Nou, iti doresc La multi ani! 🎉🎄🥂🍾🍀🎊 Noroc si sanatate! Sa ne recitim voiosi si în anul 2024! 🐞🐖🍀

din casuta noastra spunea...

Mulțumesc frumos Carmen pentru urări. Și eu îți doresc ca noul an sa îți aducă multe bucurii. Doamne ajuta sa ne recitim și anul viitor cu bucurie.
Te îmbrățișez draga mea!🤗🤗❤️