sâmbătă, 16 decembrie 2023

URMAREA MAICII DOMNULUI (XX)

 Pentru rugaciunile Sfantului Proroc Daniel si ale Sfintilor trei tineri: Anania, Azaria si Misail, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, milueste-ne pe noi pacatosii.

 DRAGOSTEA CATRE APROAPELE ESTE SEMNUL BUNATATII OMULUI

 Oare ce este omul fara de dragoste, afara decat numai o candela stinsa? Si ce este oare lumea fara de dragoste decat o vizuina de hoti?

            Inima mea i-a iubit pe toti oamenii si le-am aratat tuturor, mereu, o dragoste de mama. Cat am suferit vazandu-l pe Iuda nepocait si pe talharul cel fara de nadejde. Am fost acoperita de durere nespusa vazand atat de multe suflete pierzandu-se pentru vecie.

            De cate ori n-am plans amar, ca multi nu se vor bucura de rodul patimilor Fiului meu.

         Vazand pe cineva in nevoie l-am ajutat cu dragoste, si de n-am putut cu fapta, l-am ajutat cu vorba si cu inima.

            In zadar crezi ca-L iubesti pe Dumnezeu, daca nu-l iubesti pe aproapele tau. Cum poti tu sa-L iubesti pe Acela pe care nu-L vezi, daca tu il urasti pe cel ce ese inaintea ochilor tai?

            Dragostea ta trebuie sa se intinda la toti, pentru ca atat bogatul, cat si saracul, atat prietenul cat si dusmanul au intiparit in sufletul lor chipul lui Dumnezeu. Frumusetea, bogatiile, puterea si hainele nu sunt cauza adevaratei iubiri, ci lucruri desarte si fara de nici un pret.

            Chiar si fara toate acestea, aproapele este icoana lui Dumnezeu, cu toate ca este sarac si lipsit. Daca iubesti pe cineva pentru talentele lui si nu pentru ca este icoana lui Dumnezeu, nu ai dragoste sfanta si adevarata.

            Daca iubesti pe cineva pentru ca se potriveste cu caracterul tau, atunci esti plin e iubire de sinesi esti un om vicios. Daca iubesti pe cineva pentru ca-ti este binefacator, nici acum n-ai dragoste curata.

            Nu intemeia dragostea ta pe un lucru trecator, pentru ca ea nu va dainui, dragostea adevarata n-are sfarsit si este nemuritoare.

            Nu-i mare lucru sa-l iubesti pe aproapele cand el inoata in belsug si fericire, pentru ca atunci este interesul la mijloc, ci sa-l iubesti si sa-l ajuti pe om in mizerie, aceasta este dragostea mare in fata lui Dumnezeu. De-i compatimesti pe cei sarmani, atunci iubirea ta este vrednica de lauda.

            Cinsteste sufletele mai mult decat orice si te roaga totdeauna pentru mantuirea lor, aceasta este cea mai mare pomana ce-ti poti face si tie si lor. Sa te tii de aceasta randuiala: voi face altora ceea ce-mi place mie si nu le voi face lor ceea ce nu-mi place.

            Nu te bucura de nefericirea fratelui tau si sa nu-ti para bine de suferinta lui, chiar de ti-ar fi cel mai mare dusman. Si pe dusmani trebuie sa-i iubim ca pe fratii nostri, de voim sa implinim porunca dragostei.

            Crestinul nu are dusmani si el nu este dusmanul nimanui, pentru ca-l ia drept prieten pe cel ce-i face rau, avand motiv sa sufere pentru Dumnezeu. Priveste la Sfintii care umblau goi si desculti si erau prigoniti si ei nu se suparau, ci se rugau pentru ca Dumnezeu sa le dea rabdare si-i numeau pe dusmani fratii lor.

            Tu vrei ca altul sa te ierte imediat, atunci cand l-ai suparat, iar tu nu uiti niciodatacele ce ti-au facut altii. Tu foarte usor ii ierti toate prietenului tau care te supara, dar nu vrei nici sa stii de iertare pentru dusmanul tau. Pana cand vei tine aceasta masura cu doua fete, nu vei avea o dragoste desavarsita.

            Poarta grija mare de cei ce-ti sunt incredintati, pentru ca de ei vei da mare socoteala in fata lui Dumnezeu. Iubeste-i cu dragoste sfanta, daca nu vrei sa fii ca un necredincios. Mare rasplata vei avea pentru dragostea ta, de vei putea spune la moartea ta: “Doamne, oile pe care mi le-ai incredintat mie, ti le dau inapoi”.

            Deoarece acestea au fost si cuvintele Fiului meu, care iubindu-i pe ai sai pana la sfarsit, venind vremea plecarii catre Tatal sau cel ceresc a strigat: “Pe care Mi i-ai dat Mie, i-am pazit, si niciunul dintre ei n-a pierit, fara numai fiul pierzarii” (Ioan, 17, 12).

            Urmeaza-ma pe mine!

  (Viata, Urmarea si Psaltirea Maicii Domnului – Mama Noastra)

Niciun comentariu: