vineri, 15 decembrie 2023

EVLAVIE LA MAICA DOMNULUI

 Pentru rugaciunile Sfantului Sfintit Mucenic Elefterie, episcopul Iliriei, ale Sfintelor Muncenite Antia si Suzana si ale Cuviosului Pavel din Latro, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

 “Pentru toti care scapa cu credinta”

 -Gheronda, nu mi-ati trimis “dulciuri” de ziua mea si surorile cer “tratatie”.

-Ai dreptate. Nu ti-am trimis “dulciuri” si, fireste, nu ai cu ce sa iti servesti surorile, insa binecuvantarile ti le-am trimis in alt chip. Acum, cand peste putine zile o vom praznui si noi pe Maica noastra, o voi ruga sa te cinsteasca ea cu dulcea ei dragoste si afectiune si sa-ti dea multe daruri dumnezeiesti.

- Gheronda, atunci cand am mereu caderi in nevointa mea, ma cuprinde mahnirea.

-Sa canti: “Pentru toti care scapa cu credinta….” Si “Tuturor scarbitilor bucurie….”. sa-ti iei randuiala asta ca un canon, iar Maica Domnului te va ajuta. Maica Domnului nu ne lasa, ci ne poarta in spate, numai noi sa vrem aceasta si sa nu dam din picioare, ca si copiii cei neastamparati.

- Gheronda, as vrea ca Maic Domnului sa ma tina si pe mine in bratele ei asa cum Il tine pe Hristos.

-Pe tine nu te-a tinut niciodata? Nu te-ai simtit niciodata ca un prunc in bratele ei? Eu ma simt ca un copilas langa ea. O simt ca pe Mama mea. De multe ori merg si ma lipesc de icoana ei si spun: “Acum, Maica Domnului, voi suge putin Har”. Ma simt ca un prunc fara griji, care suge in bratele mamei lui si simte marea ei dragoste si nespusa ei afectiune. Si astfel ma hranesc cu Har.

- Gheronda, de ce Maica Domnului uneori imi da indata ceea ce-i cer, iar alteori nu?

-Atunci cand avem nevoie, Maica Domnului ne raspunde indata la rugaciune, iar cand este neaparata trebuinta, ne lasa ca sa dobandim putina barbatie. Odata, pe cand eram la manastirea Filotheu, un proiestos m-a trimis, indata dupa privegherea Maicii Domnului, sa duc o scrisoare la manastirea Iviron. Dupa aceea trebuia sa merg pe jos la arsanaua manastirii, sa astept un batranel care ava sa vina cu corabia si sa-l insotesc pana la manastirea noastra, care este la o distanta de o ora si jumatate de mers pe jos. Eram dupa post si dupa priveghere. Pe atunci imparteam postul maicii Domnului in doua. Pana la Schimbarea la Fata nu mancam nimic, in ziua Schimbarii la Fata mancam, iar dupa aceea, pana la Adormirea Maicii Domnului nu mancam iarasi nimic.  Asadar, am plecat indata dupa priveghere  si nici nu m-am gandit sa iau putin posmag cu mine. Am ajuns la manastirea Iviron, am dat scrisoarea si am coborat la arsana ca sa astept corabia. Trebuia sa soseasca in jur de ora patru dupa-amiaza, insa acum intarzia sa vina. Intre timp m-a cuprins ameteala. Putin mai departe era o stiva de trunchiuri de copaci, ca stalpii de telegraf. Vazand-o, mi-am spus in sinea mea: “Sa ma duc putin mai incolo, sa ma asez pe stiva, ca sa nu ma vada cineva si sa ma intrebe ce am patit”. Cand m-am asezat, mi-a trecut prin minte un gand care-mi spunea sa rostesc rugaciunea: “Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu….” cu siragul de metanii. Dar indata m-am impotrivit gandului si mi-am spus: “Ticalosulepentru astfel de lucruri de nimicvrei sa o deranjezi pe Maica Domnului?”. Atunci am vazut inaintea mea un monah, care tinea in maini o paine rotunda, doua smochine si un ciorchine de struguri. “ Ia acestea, mi-a spus, spre Slava Preasfintei Nascatoare de Dumnezeu”. Si indata a disparut. Ei, atunci m-am topit, mi-au dat lacrimile, nici nu mi-a mai ars de mancare. Ce Mam este aceasta! Sa se ingrijeasca si de cele mai mici amanunte! Stii ce inseamna aceasta?

- Gheronda, spuneti-ne ceva despre cum ne ocroteste Maica Domnului.

-sa va povestesc o intamplare care s-a petrecut in Rusia. Doua manastiri vecine dintr-o regiune a Rusiei erau despartite de o linie de cale ferata. Odata, la hramul uneia dintre manastiri au venit si monahii de la cealalta manastire, care s-au imbatat la masa de hram. Intorcandu-se la manastirea lor, monahilor li s-a facut somn. Asa ca s-au culcat intre liniile de cale ferata si, beti fiind, au adormit indata. Atunci Maica Domnului s-a aratat sefului de gara si i-a spus: “Pe porcusorii mei ii va taia trenul”. “Ce inseamna asta?”, se intreba acela. “Ce porcusori va taia trenul?”. Insa Maica Domnului i s-a aratat a doua oara si i-a spus la fel: “Pe porcusorii mei ii va taia trenul”. “Bre, ce porcusori?’, se tot intreba seful de gara. Credea ca este vreo turma de porci printre sinele de cale ferata. A mers sa vada ce este si i-a gasit pe acei monahi dormind. A apucat sa-i trezeasca inainte de a trece trenul, care i-ar fi omorat. Vedeti, Maica Domnului, ca o Mama buna, ii ocroteste si poarta de grija si de copiii ei cei neastamparati.

          Tineti-va cat puteti de strans de vesmantul Marii noastre Stapane, ca sa va ajute. Fie ca Maica Domnului, care este Maica cea iubitoare a intregii lumi, sa va ocroteasca pe voi pe toate si toata lumea! Amin.

 

(Cuviosul Paisie Aghioritul – Despre rugaciune)

Niciun comentariu: