marți, 8 noiembrie 2022

POVESTIRE

 

SFANTUL EFREM CEL NOU

Un an de zile l-am rugat pe Sfantul Efrem sa ma primeasca la el fara bani. I-am spus Sfantului ca atunci cand am avut bani i-am dat diavolului prin lucruri lumesti, trecatoare, iar acum as vrea sa merg la el, dar nu am bani. Dupa un an a venit un barbat crestin, ghid. Acesta ii spune parintelui ca ar vrea sa faca ceva pentru dumnealui, dar sa nu dea alimente, bani, ci altceva.

Parintele il intreaba daca mai face pelerinaje in Grecia. Acesta ii spune ca da. Atunci parintele ma cheama si ii spune:”Daca vrei sa faci o fapta buna, ia-o pe baba asta cu tine la Sfantul Efrem cel Nou (am saizeci si patru de ani). “Cu bucurie!, a raspuns. Pe data de 2 mai.” Am inceput sa plang si am plecat la chilie, dar apoi m-am intors hohotind si spunandu-i parintelui: “Parinte, un an de zile l-am rugat pe Sfantul Efrem sa ma primeasca la el fara bani si m-a primit de ziua lui. Pe 5 mai sunt acolo”.

Abia asteptam intalnirea. Am ajuns seara la Vecernie. Lume foarte multa. Afara, la o icoana a Sfantului, am ingenunchiat si m-am rugat. Cand m-am ridicat, nu mai era nimeni. Eram singura. Am zis: ”Acum e momentul sa merg in biserica la Sfantul”. M-am dus la Sfanta racla si m-am asezat la picioare. Cand m-am uitat era coada ca la Sfanta Parascheva si un grec ii trecea pe rand sa sarute Sfintele Moaste. Atunci am realizat ca Sfantul imi eliberase calea. Acolo ii multumeam si spuneam:”Sfinte Efrem, am venit, sunt aici ca tu m-ai primit si m-ai ajutat.” Vorbeam cu Sfantul. Nu va imaginati ce bucurie. O maicuta stergea geamul Sfintei Racle si se uita tare urat la mine ca stateam acolo. Dar eu ii zambeam si rugam pe Sfantul sa o imbuneze, ca nu fac nimic rau. Ea nu ajungea sa stearga geamul pana la picioare si i-am facut semn ca pot sa sterg eu, dar s-a strambat la mine. Eu i-am zambit si i-am spus Sfantului:”Sfinte Efrem, eu nu voiam decat sa sterg unde ea nu ajunge, imbuneaz-o tu”. Atunci imi arunca vata si eu i-am multumit Sfantului.

Dupa toate acestea, se apleaca maicuta peste racla, ia o floare si mi-o daruieste. Am inceput sa plang si am spus:”Multumesc, Sfinte Efrem. Aceasta este o floare de la tine prin mana ei”.

 

(monah Pimen Vlad – Povestiri duhovnicesti)

2 comentarii:

Andreea spunea...

Va îmbrățișez cu drag! Va mulțumesc pentru postări, sunt foarte frumoase!

din casuta noastra spunea...

Andreea, si eu te imbratisez.🥰 Ma bucur tare mult ca aceste postari va merg la suflet.