joi, 17 noiembrie 2022

BLOG DE NOIEMBRIE

BLOG DE NOIEMBRIE – ZIUA 9

A venit toamna, au dat drumul la caldura la serviciu, iar nasul meu s-a infundat, ceea ce imi da o stare de presiune si de neputinta. Nu stiu care este alergenul ce se manifesta la caldura, de mi se infunda atat de tare nasul. In sfarsit, asta e. Acasa, cand am ajuns, am pus sa fac o painica si cateva scovergute, dupa care am continuat sa calc marele morman de rufe. Ei bine, sunt multumita, ca am reusit sa le termin. Slava lui Dumnezeu.

Vremea a fost rece, umeda. Dimineata chiar a plouat putin, dupa care a iesit soarele.

Intotdeauna cand este post, a gati este o provocare, mai ales atunci cand pentru unii trebuie sa gatesti astfel incat sa poata servi mancarea la serviciu, in timp ce lucreaza. Altii vor mai mult dulciuri, altii mancare gatita si tot asa. Si nu aveam nici o idee pentru saptamana viitoare, insa Andreea a prezentat o gama variata de meniuri de post, care mi-a dat o multime de idei. Cu meniul gata, maine intru la gatit. Atunci m-am gandit sa impartasesc cu voi o reteta de biscuiti cu dovleac pe care o am de ceva ani de la o colega ce mananca vegan. Abia acum am facut reteta si pot sa va spun urmatoarele: se face repede, sunt foarte gustosi, moi si….. se termina foarte repede.

Biscuiti cu dovleac

Ingrediente: 200 gr dovleac copt, 120 ml ulei, 50 gr zahar, 100 gr fulgi de ovaz (eu am folosit fibre mix de la Sanovita), 160 gr faina, 1 plic praf de copt, 1 lingura miere, un praf de sare si arome.

Mod de preparare: Dovleacul impreuna cu uleiul si zaharul se mixeaza foarte bine cu un blender vertical pana se formeaza o crema. Se adauga ovazul si se amesteca in continuare cu blenderul. Se adauga sarea, faina, praful de copt, mierea si aromele (eu am pus un praf de scortisoara, iar cand le-am facut a doua oara, am pus putin amestec de condimente pentru turta dulce) si se amesteca foarte bine cu o paleta pana se formeaza un aluat omogen. Se formeaza bilute rotunde care se pun in tava cu hartie de copt. Se coc in cuptorul preincalzit timp de 15-17 min la 1800C.

4 comentarii:

Andreea spunea...

❤️❤️❤️
Voi incerca să fac și eu săptămâna viitoare biscuiții! Mulțumesc pentru reteta.

din casuta noastra spunea...

Cu mare drag. Astept sa imi spui daca ti-au placut.🥰

Andreea spunea...

Am facut si eu aseara fursecurile după reteta dumneavoastra, pentru pachetelul scolarilor. Inainte de a le pune la copt m-am speriat, pentru ca am triplat cantitatile (nu am mai pus miere, doar le-am pudrat cu zahar dupa coacere) si imi parea prea uleios aluatul (am folosit ulei de masline pomace), pusesem si mix de fulgi de cereale pentru musli si probabil inglobau mai greu ingredientele umede, dar s-au copt frumos. Am mai adaugat pudra de anason, scortisoara si pudra de cuisoare si nu au deloc gust de dovleac, ci de turta dulce. Sunt foarte bune, notez reteta. Multumesc!

din casuta noastra spunea...

Andreea, ma bucur tare mult ca ti-au placut fursecurile. Am uitat sa precizez ca aluatul este foarte uleios. Am notat si eu varianta ta: fara miere si cu mix de fulgi de cereale pentru musli.

Cu mare drag!😘