joi, 3 noiembrie 2022

PILDA

 

PUTEREA SFINTEI LITURGHII SI A PARASATASULUI PENTRU CEI ADORMITI

 

Aceasta minune a fost povestita de un preot, deci o voi scrie asa cum a fost povestita.

“Dupa ce am ajuns la varsta studentiei, am facut teologie si mi-am dorit sa devin preot. Dar mama mea nu era de acord si se impotrivea mereu spunand ca o fac de rusine. Dar eu mi-am urmat chemarea, m-am casatorit si am fost hirotonit preot.

La trei ani dupa hirotonirea mea a murit si mama. I-am facut cele necesare si am ingropat-o.

Intr-o zi, trecand pe langa cimitir, am intrat sa-i aprind candela de la mormant. Nu aveam epitrahilul cu mine ca sa-I fac trisaghion. I-am aprins candela si m-am asezat pe bordura de la mormant si am inceput sa ma rog pentru ea. M-a cuprins ca un fel de ameteala si am vazut ca mormintele din jur au inceput sa se deschida si iesind cei morti, strigau la mine:”Ajutor! Ajutor! Ajutor! Te rugam, ajuta-ne, sa faci parastase pentru noi”. S-a deschis si mormantul mamei mele si a inceput si ea sa zica:”Ajuta-ma, fiule! Te rog, ajuta-ma!”

Atunci nu am mai rezistat, m-am ridicat si am fugit afara din cimitir. Imi tremurau picioarele de frica. M-am dus acasa si i-am zis preotesei:” De azi inainte voi sluji trei ani de zile Sfanta Liturghie zilnic si voi face parastas cu coliva pentru sufletul mamei mele si al celorlalti morti din cimitir.”

Si am inceput Sfanta Liturghie si cu parastase pomenind pe toti din cimitir. Dupa un timp, am inceput sa vad sufletele celor adormiti in timp ce ii pomeneam si imi ziceau: ”Multumesc! Multumesc! Multumesc! Mi-era frig si acum mi-e bine. Sufeream, dar acum sunt bine. Multumesc pentru ajutor”.

Acum toti erau veseli si imi zambeau. Atunci am inteles cat de mult pot fi ajutati cei adormiti prin pomenirea la Sfanta Liturghie si la Parastas.

 

 

(sursa: Povestiri duhovnicesti-monah Pimen Vlad).

Un comentariu:

Andreea Napirlica spunea...

Așa este! Sunt folositoare slujbele pt cei adormiți!