marți, 18 octombrie 2022

RUGACIUNI

 

RUGACIUNI ALE STARETILOR DE LA OPTINA

 

Rugaciunea Precuviosului Macarie de la Optina la razboiul trupesc

O, Maica Domnului Facatorului meu, tu esti radacina fecioriei si floarea cea nevestejita a curatiei. O, Nascatoare de Dumnezeu! Tu imi ajuta mie, celuia ce de patima trupeasca neputincios si bolnav sunt, ca singura ocrotirea ta – si cu Tine pe a Fiului Tau – o am.

 

Rugaciunea Preacuivosului Iosif de la Optina la navalirea gandurilor

Doamne Iisuse Hristoase, indeparteaza de la mine toate gandurile cele necuviincioase! Miluieste-ma, Doamne, ca neputincios sunt! Tu esti Dumnezeul meu, pazeste-ma de gandurile necurate, sa nu fiu biruit de ele, ca pe Tine sa Te slavesc, Facatorul meu, si sa ma indulcesc de preaiubit numele Tau!

 

Rugaciunea Preacuivosului Nicon de la Optina la impresurarea necazurilor

Slava Tie, Dumnezeul meu, pentru necazul cel trimis mie; cele vrednice de lucrurile mele primesc acum. Pomeneste-ma pe mine cand vei veni in Imparatia Ta, si fie in toate voia Ta singura, cea buna si desavarsita!

 

Rugaciunea Sfantului Anatolie de la Optina pentru izbavirea de relele din zilele de pe urma

Izbaveste-ma pe mine, Doamne, de inselaciunea uratului, vicleanului Antihrist, si ascunde-ma de cursele lui in pustia cea tainuita a mantuirii Tale, Da-mi, Doamne, taria si barbatia neclintitei marturisiri a numelui Tau celui sfant, ca sa nu dau inapoi de frica cea diavoleasca, ca sa ma lepad de Tine, Mantuitorul si Rascumparatorul meu, de sfanta Ta Biserica. Da-mi, Doamne, ziua si noaptea plans si lacrimi pentru pacatele mele si cruta-ma pe mine, Doamne in ceasul Infricosatoarei Tale Judecati! Amin.

 

Rugaciunea Preacuviosului Nectarie de la Optina pentru izbavirea de relelele din zilele de pe urma

Doamne iisuse Hrisotase, Fiul lui Dumnezeu, Cela ce vii sa judeci viii si mortii, miluieste-ne pe noi, pacatosii! Iarta-ne caderile in pacat cele de-a lungul intregii noastre vieti si, cu judecatile pe care le stii, ascunde-ne pe noi de la fata lui Antihrist in pustia cea tainuita a manturii Tale!.

(sursa: Parintii din pustia Optina-despre rugaciune)

Niciun comentariu: