luni, 17 octombrie 2022

RUGACIUNI

 

RUGACIUNI ALE STARETILOR DE LA OPTINA

 

Rugaciune de fiecare zi a Sfintilor Stareti de la Optina

“Doamne, da-mi sa intampin in pace sufleteasca tot ceea ce imi va aduce ziua de astazi. Ajuta-ma sa ma predau intru totul voii Tale celei sfinte. In fiecare ceas al zilei povatuieste-ma si ajuta-ma in toate. Orice vesti as primi de-a lungul zilei, invata-ma sa le primesc cu suflet linistit si credinta tare, ca in toate este voia Ta cea sfanta. In toate faptele si cuvintele mele, calauzeste-mi, Doamne, gandurile si simtamintele. In toate intamplarile neasteptate nu ma lasa sa uit ca totul vine de la Tine. Invata-ma sa fiu deschis si plin de intelepciune cu fiecare aproape al meu, neamarand pe nimeni si netulburand pe nimeni. Doamne, da-mi putere sa port osteneala zilei ce incepe si toate cele ce se vor petrece intru ea. Calauzeste-mi voia si invata-ma sa ma rog, sa nadajduiesc, sa cred, sa iubesc, sa rabd si sa iert! Amin.

 

Rugaciunea Preacuivosului Antonie de la Optina

In mainile preamarii Tale milostiviri, Iti incredintez sufletul meu si trupul meu cel mult patimitor, si pe sotul meu (sotia mea) cel(cea) det Tine dat(a), si pe toti copiii mei iubiti. Tu fii noua ajutator si acoperitor in aceasta viata, la iesirea noastra si dupa sfarsitul nostru, in bucurie si in intristare, in fericire si in nefericire, in boala si in sanatate, in viata si in moarte, in toate fie cu noi voia Ta cea sfanta, precum in cer, asa si pe pamant. Amin.

 

Rugaciunea Preacuviosului Antonie de la Optina la inceputul oricarui lucru

Dumnezeule, spre ajutorul meu ia aminte, Doamne, sa-mi ajuti mie grabeste-te. Dumnezeule, indreapta tot ceea ce fac, citesc si scriu, tot ce gandesc, graiesc si inteleg, spre slava numelui Tau cel sfant, ca de la Tine inceput sa ia si in Tine toata lucrarea mea sa se sfarseasca. Daruieste-mi, Dumnezeule, ca prin nici un cuvant, prin nici o fapta, sa nu Te manii pe Tine, Ziditorul meu, ci toate faptele, sfaturile si cugetele mele sa fie spre Slava Sfantului Tau nume! Doamne, sa-mi ajuti mie grabeste-Te!.

 

Rugaciune pentru vrajmasi

Pe cei ce ne nedreptatesc si ne urasc pe noi (numele) iarta-i Doamne, iubitorule de oameni! Nu stiu ce fac, incalzeste-le, Doamne, inimile lor in dragoste!

 

(sursa: Parintii din pustia Optina-despre rugaciune)

Niciun comentariu: