duminică, 9 octombrie 2022

PROVOCARE-SAPTAMANA 1

 

CAMINUL TAU, UN COLT DE RAI- PRIMA SAPTAMANA

(sursa: pinterest)

Pe blogul ei "Dulce Casa", Irina, propune pentru aceasta prima saptamana a provocarii sa spunem STOP agitatiei si sa luam doua pauze de cel putin 15 minute, dimineata si seara, sa renuntam putin la facebook, instagram, stiri sau orice ne incarca negativ.

Eu am preferat sa iau o singura pauza de o ora, dupa ce vin de la serviciu, facand o delimitare intre serviciu si activitatile de acasa. Instagram nu am, iar la facebook si stiri am renuntat inainte de pandemie. Pe facebook se mai uita sotul meu. Insa, saptamana aceasta am renuntat sa mai stau pe youtube (unde caut tot felul de idei de decoratiuni sau lucruri tricotate si crosetate) si nu am facut poze.

Nu am cumparat lumanare, insa, fiind cald si frumos afara, am deschis larg geamul si m-am bucurat din plin aerul placut. O mare bucurie pentru mine a fost aceea ca, la aceasta provocare a participat si sotul meu si chiar i-a placut. Vorba lui: “Parca ne-am oprit putin din caruselul fiecarei zile.”

Luni: de obicei, cand venim de la serviciu, ne schimbam si incepem treburile de acasa. De data aceasta, am deschis larg geamurile la dormitoare (acolo este partea insorita dupa-amiaza) si, am ales ca, timp de 30 minute, fiecare sa isi faca rugaciunile. Dupa care, eu am lucrat la vestuta lui Matei, iar sotul meu a citit. Ce bine ne-a prins aceasta ora de liniste. Am avut mai mult spor la treaba (conserve).

Marti: Ora de odihna s-a transformat in seara de odihna, pentru ca ne-am bucurat de vizita fiului nostru care, fiind in Ploiesti in interes de serviciu doua zile, a dormit acasa.

Miercuri si Joi: Dupa rugaciunea facuta, sotul a dormit putin, iar eu am lucrat in liniste, singurele zgomote fiind cele de afara care veneau prin geamurile deschise. Dupa ora de relaxare, care ne-a prins foarte bine, sotul a plecat la tara sa ii ajute pe socri sa adune strugurii, iar eu am continuat cu conservele pentru iarna. Am terminat vestuta lui Matei si am continuat la paturica tricotata.

Vineri: La seviciu avem program scurt, astfel ca, la terminarea programului am fost in parc sa ne plimbam. Soare, cald, placut. Multi copii cu parinti sau bunici, un vanzator de vata pe bat si, multe pasarele gurese, care se bucurau alaturi de noi de frumoasa zi de toamna. Cand am ajuns acasa, sotul a plecat iar la tara, unde a terminat de cules via si de facut mustul, iar eu am pregatit parastasul pentru nasa noastra.

Sambata: Dimineata ne-am trezit devreme si am mers la biserica cu coliva, dupa care am facut ordine la boxa si am dus toate borcanele. Astfel, am declarat inchis sezonul conservelor anului 2022. La pranz toata treaba era terminata, iar restul zilei ne-am odihnit si relaxat: somnic, plimbat si citit.

Tare bine ne-a prins, in aceasta saptamana ora de relaxare. Am avut mai mult spor la treaba, am fost mai linistiti, iar saptamana a trecut mai usor. Am hotarat sa pastram aceasta ora si in saptamanile urmatoare.

Abia astept saptamana a doua.

2 comentarii:

Andreea spunea...

Am recitit încă o dată postarea, ce plăcere mi-a făcut! Cred că duceți genul de viața pe care eu și soțul meu visam sa o avem când vom fi de vârsta dumneavoastră.
Ați avut o săptămână tare frumoasă. Îmi aduc aminte că și duhovnicul nostru ne spunea să facem la fel, după ce vii de la serviciu, mănânci, te odihnești puțin si apoi la rugăciune. Ne îndemna sa nu îi mai dam lui Dumnezeu cel mai rău timp al zilei noastre: noaptea, când suntem frânți de obosiți și abia mai vedem ce citim.

din casuta noastra spunea...

Sa va ajute Dumnezeu Andreea sa ajungeti bunici! Insa, pana atunci bucurati-va din plin de fiecare zi impreuna cu copiii, pentru ca isi iau zborul si, desi stii ca le este bine, ca sunt mari, parca tot ii astepti sa vina acasa zilnic😊.
Si noi am schimbat programul de rugaciune cu ceva timp in urma, tot la indemnul duhovnicului. Dimineata (desi ne trezim destul de devreme, in jur de ora 5.30) facem mare parte din rugaciuni, iar ceea ce mai ramane faceam seara, exact asa cum ai zis: rupti de obositi si pe jumatate adormiti.
Ei bine, saptamana aceasta am vazut cat de bine este ca rugaciunile sa le facem cand venim de la serviciu, iar seara doar o rugaciune de multumire si la somnic.