joi, 11 mai 2023

Bunatati

 PESTE CU LEGUME LA CUPTOR



 Pentru ca in aceasta perioada, este dezlegare la peste in zilele de miercuri si vineri, m-am gandit sa postez o reteta de peste cu legume la cuptor pe care noi o consumam cu mare placere. Este dietetica, poate fi servita fara paine si, cel mai important, este delicioasa.

 Ingrediente:

-        2 buc peste (de data aceasta am avut dorada, insa am facut reteta si cu pastrav si este la fel de delicioasa)

-        pentru uns pestele:

o   50 ml ulei de masline;

o   zeama de la o lamaie

o   1 lingurita cimbru;

o   1 lingurita sare;

o   1 lingurita piper negru macinat;

o   2 catei usturoi pisati;

o   ½ lingurita boia dulce (sau picanta pentru cine doreste un gust mai picant)

-        Pentru garnitura:

o   2 cepe;

o   2 ardei grasi;

o   2 cartofi;

o   Patrunjel tocat

Mod de preparare:

-        Se curata pestele, se spala si se usuca bine;

-        Se amesteca foarte bine toate ingredientele pentru sos;

-        Se cresteaza usor pestele pe ambele parti si se unge la interior si exterior cu sosul pregatit (daca mai ramane sos, acesta va fi folosit putin mai tarziu);

-        Se pune pestele deoparte si se pregatesc legumele;

o   Ceapa se taie julien mai mare;

o   Ardeii se taie rondele sau julien;

o   Cartofii se taie cuburi.

-        Ardeii si ceapa se pun in tava in care se va pregati pestele, se condimenteaza cu sare si piper, apoi se intind in intreaga tava;

-        Peste legume se aseaza pestele, iar pe langa peste se adauga cartofii;

-        Se mai unge pestele cu sos (daca mai ramane sos, se pune peste legume);

-        In crestaturile pestilor se pune cate o felie de lamaie (in partea de deasupra);

-        Se presara patrunjel verde tocat marunt;

-        Se uda o hartie de copt si se acopera cu ea foarte bine pestele si legumele (in situatia in care aveti vas de yena cu capac sau altfel de tava cu capac este foarte bine sa o folositi);

-        Se da la cuptor la o temperatura de 1800C pentru 35-40 minute.

Se serveste alaturi de salata verde cu castraveti si marar.

  

Pofta buna!

 

 

 

 

5 comentarii:

Andreea Napirlica spunea...

Yamyyy, ce bun!
Și eu sunt o consumatoare pe peste
Noi am făcut somon cu salata asortata și păstrăv la cuptor cu legume

Andreea spunea...

Gând la gând!
Și la noi in familie se mananca des peștele cu legume la cuptor, mai ales ca soțul meu nu consuma defel alta carne. Ultima data am gătit știuca de Dunăre și am pus-o la cuptor cu toate legumele din casa, le-am și stropit cu un pic de vin înainte de coacere… va mulțumesc pentru rețetele trimise, îmi sunt de folos când nu am dispoziție, nici inspirație sa gătesc! ☺️

din casuta noastra spunea...

Și somonul este un peste delicios.

Mihaela Toilă spunea...

Așa este, pestele la cuptor cu legume este foarte delicios. De câteva luni fac mereu pește la cuptor simplu sau cu legume.
Mulțumesc pentru rețetă.
Zi frumoasă să ai!

din casuta noastra spunea...

Cu mare drag!
Și ție îți doresc la fel Mihaela!