sâmbătă, 15 iunie 2024

Viata in lume-pilda (V)

 Pentru rugaciunile Sfantului Proroc Amos, ale Sfantului Mucenic Isihie si Fericitii Augustin si Ieronim, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

Viata in lume (V)

În Săptămâna Mare un ziarist a venit la un părinte să îi ia un interviu. I-a arătat lista cu întrebările pe care vroia să i le pună. Părintele i-a zis:

- Eu la întrebări de genul ăsta nu răspund.

- De ce, părinte? Doar avem nevoie de un interviu pe teme religioase.

- Am înţeles asta. Problema este că, dacă aş răspunde la întrebările tale, nu aş putea ajuta pe nimeni să fie mai aproape de Dumnezeu. Vezi tu, presa, televiziunile încearcă să sugrume ceea ce e mai de preţ în om – legătura lui cu Dumnezeu. Pentru că omul rupt de Dumnezeu e mai uşor de manipulat, digeră tot ce i se dă. Şi, pentru că omul se gândeşte uneori la Dumnezeu, voi îi daţi articole sau emisiuni care nu au aproape nici o legătură cu viaţa sa duhovnicească. Se apropie Paştele, dar pe voi nu vă interesează decât ce obiceiuri păgâne se mai păstrează în unele sate sau alte ciudăţenii. E problema voastră. Dar eu nu pot vorbi despre Paşti ca şi cum ar fi o sărbătoare lumească, când de fapt aceasta este cea mai importantă sărbătoare a tuturor creştinilor. Şi chiar privitor la Paşti, pe voi nu vă interesează ca omul să ştie că bucuria praznicului acesta nu o pot simţi decât cei care se spovedesc şi se împărtăşesc, vă interesează dacă la masă creştinii trebuie să mănânce neapărat carne de miel.

- Părinte, dar eu fac ce mi se cere.

- Ştiu, nu am nimic cu tine, asta e mass-media. Dar, fără să îşi dea seama, preoţii care răspund la astfel de întrebări numai ca să apară la televizor sau în ziare îi sprijină pe cei care vor să dărâme credinţa creştină. Şi eu nu vreau să fiu părtaş la aşa ceva. Când vei şti să mă întrebi ceva cu adevărat de folos pentru cititori, te poţi întoarce să îmi iei interviul. Până atunci, rămâi cu bine.

 

(Danion Vasile-Patericul Mirenilor)

Niciun comentariu: