marți, 18 iunie 2024

Familia crestina-pilda (II)

 Pentru rugaciunile Sfintilor Mucenici Leontie, Ipatie si Teodul ai ale Sfantului Cuvios Erasm, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

Familia crestina (I)

O femeie a venit la duhovnicul ei:

- Părinte, soţul meu mi-a spus aseară că m-a înşelat cu o colegă de serviciu. I-am spus că nu vreau să mai locuiesc cu el, că vreau să plec la mama mea.

- Îi pare rău pentru ce a făcut?

- Da, îi pare. Doar el mi-a spus, că mie nu mi-ar fi trecut prin cap aşa ceva. Dar nu vreau să îl iert. Nu meritam aşa ceva. O să divorţez.

Duhovnicul încercă să o convingă să renunţe la hotărârea ei, dar nu reuşi. Îi spuse:

- Stai în genunchi să îţi citesc rugăciunea pentru divorţ.

Femeie îngenunche şi, spre mirarea ei, îl auzi pe duhovnic spunând o rugăciune ciudată: „Doamne, ne-am săturat să facem voia Ta, să ţinem poruncile Tale. Nu ne ierta nouă greşelile noastre, că nici noi nu iertăm greşiţilor noştri”.

- Părinte, dar ce rugăciune este asta? Eu vreau să mă ierte Dumnezeu.

- Nu se poate.

- De ce nu se poate?

- Dacă tu nu îl ierţi pe cel care ţi-a greşit, dacă tu nu îţi ierţi soţul, cum vrei să te ierte pe tine Dumnezeu?

Înţelegându-şi greşeala, soţia îşi sună soţul de la telefonul din faţa bisericii.

- M-am răzgândit, nu mai divorţez. Îmi e foarte greu să te iert, dar… te iert.

Soţul s-a bucurat foarte mult auzind aceasta. O iubea pe soţie şi nu îşi putea da seama cum acceptase să o înşele. Ridicându-se din păcat, i-a fost credincios soţiei sale până la sfarsitul vietii.

(Danion Vasile-Patericul Mirenilor)

Niciun comentariu: