marți, 14 ianuarie 2020

CARTI


“Buchetul de nu-ma-uita si alte povestiri”

“Buchetul de nu-ma-uita si alte povestiri” de Alexandru Bogatarev este o carte in care autorul povesteste despre diferitele moduri de manifestare a credintei ortodoxe intr-o Rusie ateista. Astfel, el ne descopera chipuri ale unor preoti ce au ignorat regimul comunist si au propovaduit credinta crestin-ortodoxa, de multe ori indurand multe neajunsuri: parohii sarace, in sate uitate de lume, cu enoriasi putini si cu o credinta slaba.
In alte povestiri autorul incearca sa scoata in evidenta faptul ca, lucrurile facute fara Dumnezeu au ca rezultat o goana nebuna care are ca finalitate doar neajunsuri si durere, iar in altele povesteste despre intoarcerea la credinta.
Sunt si cateva povestiri dedicate Sfintei Xenia, cea nebuna pentru Hristos, o sfanta mult iubita de poporul rusesc, o grabnica ajutatoare si rugatoare la Dumnezeu pentru cei necajiti, suparati si bolnavi.
Va recomand sa cititi aceasta carte si, pentru ca sa va conving, am sa redau mai jos, doua fragmente.


“…..In lumea de astazi atee, rece si cruda iubirea lui Hristos este mai mult decat o minune. Aceasta iubire nu doar biruieste randuiala firii, atunci cand bolnavii lipsiti de nadejde dintr-o data se ridica si, “luandu-si patul, pleaca sanatosi”,ci, mai mult cedat atat, ea dezgheata raceala inimii pacatosilor incorigibili care fac viata insuportabila pentru cei din jur si pentru ei insisi…...”


“…. Deseori omului simplu ii este incomod sa-L deranjeze pe Domnul. Cu mult mai usor ii este sa se adreseze unui sfant, caci acestia ne cunos nevoile pamantesti si au patruns intelesul multor lucruri din propria experienta a vietii. La cine sa mai apelezi daca nu la Sfantul Nicolae care este gata sa ajute in orice necaz? La cine, daca nu la Sfanta nevazatoare Matrona atunci cand albeata sau glaucomul impaienjeneste vederea? Caci draguta de ea stie cat de greu e sa nu vezi!... Si sotia barbatului betiv alearga la Sfantul Bonifatie, iar Bonifatie ajuta (ca are multi rugatori in Rusia). Si al mucenicul Antipa in cazul durerii de dinti….
          Eu insumi, in urma cu vreo zece ani, nu puteam in nici un fel in mijlocul noptii sa-mi calmez durerea de dinti. Dupa ce am citit acatistul Sfantului Antipa, i-am compus imediat o rugaciune:”Mucenice Antipa, trateaza-mi gripa, durerea de dinti si patima celor nesfinti”. Si ce? Nici nu am observat cum am adormit. Iar dimineata, nici pomana de durere……”

Niciun comentariu: