luni, 31 ianuarie 2022

INVITATIE LA HRAM

 

Hram Sfantul Ioan Botezatorul

 


Tot timpul parintele duhovnic spune ca sfintii sunt prietenii nostri. Si asa este. Sunt multe situatiile si momentele in care am simtit ajutorul si sprijinul sfintilor. Sunt convinsa ca nu sunt singura, ca si voi ati simtit la fel.

Din acest motiv, impreuna cu sotul, am hotarat sa participam in fiecare luna, la cel putin o slujba de hram; daca nu putem la Sfanta Liturghie, cel putin la slujba de seara.

Astfel, in luna ianuarie am ales sa participam la hramul unei biserici ce are ca ocrotitor pe Sfantul Ioan Botezatorul. Desi, in Ploiesti, chiar catedrala este ocrotita de acest sfant, am cautat o parohie din judet.

Asa am ajuns la biserica din comuna Drajna, satul Drajna de Sus. Aici am cunoscut un parinte tanar, abia hirotonit si numit preot in parohie, insa un preot cu multa daruire. Dar si cu mule emotii, fiind primul hram organizat de el.

Seara, am ajuns ceva mai devreme si am avut ocazia sa vedem cum, incet-incet lumea se aduna si biserica se umple. Oamenii au venit sa-l serbeze pe Sfantul Ioan la fel cum ar merge in vizita la un prieten. Biserica mare si frumoasa a devenit la un moment dat neincapatoare. Cei mai tineri au ales sa asculte slujba din curtea bisericii, afara fiind o seara placuta, desi era inceput de ianuarie.

Slujba a fost oficiata de un sobor de 8 preoti. Minunat.




Ne-a placut foarte mult, asa ca am hotarat sa revenim la parohia de la Drajna de Sus, pentru a participa si la o Sfanta Liturghie.


Niciun comentariu: