joi, 7 aprilie 2022

PICTURA

 

PUTINA ARTA-continuare


 

Ieri, la postarea Miercurea fara cuvinte, am ales sa pun cateva din tablourile pictorului Giovanni Antonio Canal.

De ce acest pictor? De unde pana unde picturile lui?

Ei bine, de multe ori cand lucrez acasa, imi place sa ascult teatru radiofonic (traiasca youtube), predici ale preotilor sau sa ma uit la documentare. De data aceasta am ales documentarul “Canaletto-pictorul Venetiei”, transmis de canalul TV Cinetronix. Urmarind documentarul, mi-au placut foarte mult lucrarile lui si chiar ma gandeam ce frumoase goblenuri ar putea fi cusute avand la baza aceste tablouri.

Recunosc ca nu cunosc foarte multe in domeniul picturii, insa Canaletto chiar nu imi spunea nimic. Curiozitatea fiind starnita, am cautat mai multe informatii.

Asa am aflat ca, Giovanni Antonio Canal, a fost un pictor italian ce a trait in perioada anilor 1697-1768, fiul pictorului Bernardo Canal, de unde si numele de “Canaletto” (micul Canal) si al Artemisei. Pictorul s-a nascut la Venetia, iar ucenicia a inceput-o in atelierele tatalui, invatand de la acesta meseria de decorator si pictor-scenograf.

In anul 1720 Antonio Canaletto renunta la meseria de decorator si se dedica pictarii privelistilor asupra Venetiei. In picturile sale, reda foarte mult din viata cotidiana a Venetiei.

In scurt timp, lucrarile lui devin foarte apreciate, in Anglia, ca si in intreaga Europa, astfel ca, in anul 1746, la varsta de 49 de ani pleaca la Londra si petrece aici 10 ani.S-a intors definitiv la Venetia in anul 1756.

Lucrarile artistului sunt foarte valoroase, multe dintre ele aflandu-se in colectii britanice.

Surse: https://ro.frwiki.wiki/wiki/Canaletto

https://www.canalettogallery.org/

 

Niciun comentariu: