luni, 7 ianuarie 2019

FLORILE MELE DRAGI



FLORILE MELE DRAGI

Imi plac tare mult florile, motiv pentru care imi doresc o casa care sa aiba curte. Pana atunci insa, ma bucur de cele care se adapteaza la conditiile din balcon.

Anul trecut, de 8 martie, am primit o orhidee, care mi-a bucurat sufletul multa vreme cu florile ei albe. Din pacate, nu am stiut sa o ingrijesc, nici nu am acordat atentie prea mare incat sa caut pe internet informatii, iar finalul a fost tragic.

Aceste flori minunate le admiram mereu in magazine, insa niciodata nu ma induram sa cumpar, pentru ca eram convinsa ca nu vor rezista si nu ma simteam pregatita sa pierd de fiecare data 30-40 lei.

Pana intr-o zi cand, mergand la Dedeman pentru a achizitiona un gratar pentru picnicuri, am ajuns si la raionul de flori. Acolo, intr-un colt uitat de lume, am vazut….orhidee. Nu erau acele orhidee frumoase, care sunt expuse la vanzare, ci erau orhidee plapande, firave, ofilite, care nu avusesera norocul de a-si gasi un cumparator si asteptau acum “cuminti” un iubitor de plante care sa le achizitioneze la pret redus. Salut initiativa Dedeman pentru aceste reduceri.
Exact! Ati inteles. Aceste orhidee erau reduse cu 70%. La pretul de 6 sau 8 lei, m-am indurat sa achizitionez 3 bucati (care mai aveau si ceva floricele). Langa acest stand am gasit si batoane de ingrasaminte speciale pentru ele, pe care le-am cumparat.


Odata ajunsa acasa, am deschis calculatorul si m-am instruit. Incet-incet, cu rabdare si dragoste, cele 3 orhidee au inceput sa imi “spuna” ca le place la noi si ca simt bine. Asa am prins curaj si la urmatoarele vizite la Dedeman, nu numai ca am achizitionat alte orhidee, dar am luat si ghivece speciale si pamant.


De fiecare data cand cumpar, dupa ce le trec florile (daca au), le pun in ghivece mai mari.
Acum ma bucur din plin de frumusetea lor. O parte sunt inflorite, o alta parte se pregateste sa infloreasca, iar altele acum incep sa inmugureasca.












Pentru cei care vor sa incerce sa ingrijeasca aceste flori va spun ca nu este greu. De mare ajutor mi-au fost sfaturile lui Carli Marian de pe Youtube. Astfel, am invatat ca:
  • -       Se uda doar prin scufundare timp de 10 minute intr-un alt vas, dupa care se scot, se scurg foarte bine de apa, asezandu-se apoi la locul lor. Mult mai usor este insa, sa achizitionati ghivece speciale in care sa le udati. Dupa udare, se rastoarna apa, iar ghiveciul cu floarea se pun inapoi in acest ghiveci. Asa se asigura si umiditatea florilor (in fotografii sunt acele ghivece verzi sau galbene).
  • -       Se uda doar atunci cand radacinile sunt argintii.
  • -       Sunt iubitoare de lumina, dar departe de razele soarelui. Eu le tin iarna in balcon, care este orientat spre sud, iar vara pe pervazul de la dormitoare, orientat spre nord.
  • -       Dupa ce florile au trecut, se taie tija de la al treilea nod (numarand de jos in sus).
  • -       La un interval de 2 luni, aplic ingrasamant pentru orhidee Compo betisoare pe care il achizitionez de la Dedeman la pretul de aproximativ 11 lei.

Simplu si usor, iar bucuria este mare.




Niciun comentariu: