vineri, 28 aprilie 2023

CUVANT DE FOLOS

 

DESPRE RUGACIUNE

1.    Este oare cu putinta sa ne rugam la birou si, in general, la locul de munca?

Par. Tadei: Este cu putinta. Si acolo sa continuati sa traiti sub ochii Lui. Iar cel mai important este ca orice lucru care vi se da sa-l faceti nu ca pentru oameni, ci ca pentru Domnul.

2.    Adesea, mai multi imi dau felurite sarcini in acelasi timp, si fiecare ma grabeste. Tare ma tulbur si imi pierd cumva simtamantul apropierii de Dumnezeu.”

Par Tadei: Cand va veti deprinde sa pastrati pacea in inima, va va fi mult mai usor. Odata ce veti simti neliniste, opriti lucrul pentru moment si linistiti-va launtric, si apoi alergati colo si colo – caci pentru Domnul alergati. Apoi Domnul va rasplati sufletul vostru cu pace si bucurie. Stiu ca la inceput sufletul se straduie “fara gust”, dar asta se intampla doar la inceput. Si pe mine m-a necajit asta mult. Cand am fost in P., toata ziua ma aruncau ca pe o minge: ba oaspeti, ba obste, ba muncitori….

3.    Cadn ati inceput sa va rugati?

Par Tadei: Cand eram mic, eram slab si neputincios. Adesea imi spuneau acasa: ”Nu esti bun de nimic. Uita-te la Miladin – un baiat de varsta mea – cum isi ajuta tatal, iar tu mananci paine degeaba!” Ma dureau cuvintele acestea. Aproape de casa noastra se afla un copac, si adesea ma duceam acolo si ma rugam din inima la Dumnezeu sa faca in asa fel incat sa fiu si eu vreodata de folos cu ceva.

(Staretul Tadei de la Vitovnita – Cum iti sunt gandurile, asa iti este si viata)

Niciun comentariu: