marți, 25 aprilie 2023

CUVANT DE FOLOS

 

SA RABDAM SI SA NU-I MAHNIM PE PARINTI

“Venea la mine o tanara; mama si tatal ei erau medici. A venit la manastire, la Vitovnita, si m-a intrebat multe lucruri. Am vazut ca era foarte mahnita pe mama ei. Pe tatal il iubea mult, dar pe mama nu. Cand am intrebat-o de ce, mi-a spus ca mama ei nu a vrut sa aiba fata, ci baiat. Ea avea un frate mai mare, dar acesta plecase sa traiasca la Paris. Am rugat-o sa nu se vrajmaseasca cu mama sa, care a purtat-o in pantece, i-a dat nastere si a crescut-o. Tatal ei a murit, mama a ramas vaduva, iar ea era singura mangaiere a mamei sale.

Fata fugise de doua ori la manastire, de unde a intors-o tatal ei. I-am spus sa nu-si mahneasca parintii si sa rabde, caci monahie poate fi si fara rasa. Dumnezeu nu cere de la noi uniforma, ci vrea ca viata noastra sa fie buna si plina de virtuti!

 

(Staretul Tadei de la Vitovnita – Cum iti sunt gandurile, asa iti este si viata)

 


Un comentariu:

Daniela spunea...

Ce frumos, Ioana! Mult mi-a plăcut cuvântul acesta: "Monahie poate fi și fără rasă."