marți, 21 aprilie 2020

HRISTOS A INVIAT!


HRISTOS A INVIAT



Tuturor prietenilor care ma vizitati va doresc ca Dumnezeu sa va binecuvanteze si sa va ocroteasca, sa va lumineze sufletele si casele si sa va aduca speranta in inimi.

Multe au fost opiniile pe tema mersului sau nu la biserica pentru Slujba Sfintei Invieri, insa noi am preferat sa facem ascultare de decizia Parintelui Patriah. Acest lucru l-am invatat, cu ani in urma, citind cartile despre Sfantul Porfirie Kavsokalivitul (Bunicutul), care punea mare accent pe ascultarea fata de ierarhi.

Si, facand acest lucru, chiar am simtit liniste si bucurie in suflete. Am luat legatura cu parintele de la parohia de care apartinem si a spus ca pentru painea sfintita (Paste), pot veni volutari sa ne-o aduca, dar sfatul dansului ar fi sa ne mergem cateva minute la Sfanta Biserica, sa luam pastele, sa lasam un pomelnic pentru seara de Inviere. Pentru a primi Lumina Sfanta, sa fim atenti, pentru ca dansul va veni in parohie strigand „Veniti de luati lumina”.

Facand ascultare de preot si, pentru a nu incalca regulile, sambata dimineata, sotul meu a mers la biserica scriind pe declaratie scopuri umanitare (asa am reusit, dupa puterile noastre, sa ii ajutam si pe cei batrani si sarmani, ducand cate ceva la biserica pentru a fi impartite). Ajuns acolo, parintele i-a dat ultimele pungute de paste, spunand ca se pregateste sa sfinteasca alta paine, pentru ca nu se astepta sa vina atat de multa lume si sa ia. Asa mi-am dat seama ca sunt multi oameni care nu comenteaza prea mult dar care, in liniste si pace, se pregatesc sa intampine Invierea Domnului asa cum au invatat de la stramosi.

Seara, in jur de ora 21.00, stand in dormitor cu urechile ciulite, l-am auzit pe parinte venind cu lumina. Vocea baritonala si puternica a parintelui a adus multa emotie si bucurie in sufletele noastre. A iesit sa ia lumina doar sotul meu, gandind ca o singura persoana din familia noastra este suficienta, pentru a avea posibilitatea sa iasa si altii (sa nu fim prea multi).

Dupa ce am luat Lumina, ne-am gandit cam ce vecini nu au coborat si i-am sunat. Au venit, au luat si s-au bucurat. Unul dintre vecini era tare necajit spunand ca a reusit si el sa tina post anul acesta, dar nu a reusit sa ia putin paste. Asa ca, pe langa Lumina, i-am daruit si cateva bucatele de paste pentru el si familie. Doamne, cum se umple inima de bucurie cand reusesti sa aduci bucurie.

Am primit bucurie si lumina, am daruit bucurie si lumina, s-au umplut sufletele de cele bune.
Cu candeluta aprinsa am ascultat Slujba de Inviere, atat cat am rezistat.

2 comentarii:

Ema spunea...

Adevarat a înviat!
Zile cu sănătate și bucurie sa aveți!

din casuta noastra spunea...

Multumesc mult! La fel iti doresc si tie, Ema.