marți, 22 februarie 2022

INVITATIE LA HRAM

 

Hram Sfantul Haralambie

 



Daca in luna ianuarie am ales sa participam la hram intr-o parohie de sat, luna acesta, am participat la hram la biserica din Ploiesti, unde au avut loc cele mai importante evenimente din viata mea si a familiei, incepand cu nunta parintilor mei, cu botezul meu si al surioarei mele si continuand, peste ani, cu nunta noastra si botezul copiiilor.



Desi acum participam la Sfanta Liturghie la biserica unde slujeste parintele duhovnic, de cate ajungem la biserica Sfantul Haralambie (exact asa este cunoscuta in Ploiesti), avem sentimentul intoarcerii acasa.





La hram am ajuns ceva mai devreme, slujba nu incepuse si, plimbandu-mi privirea prin biserica, m-au napadit amintirile: ma uitam la strana in care obisnuiam sa stau cu Adi cand era micuta, iar mai tarziu cu Mihai si parca ii vedeam cum se jucau cuminti cu jucarelele lor (strana din spatele icoanei), ma uitam la scaunele de langa pangar si, mi-am adus aminte ca acolo intotdeauna statea doamna preoteasa Ana si doamna Mogos, sotie de arhitect, doua femei extraordinare, doua gospodine minunate. Dumnezeu sa le odihneasca. Fiind amplasata intr-un cartier vechi, cu case, toata lumea cunostea pe toata lumea. Asa este si azi, desi pentru mine lumea este noua, nu mai este nimeni din cei cunoscuti, parca totul a fost un vis.

Dar, sa revin, ca am cazut in borcanul cu melancolie. Slujba de seara ne-a mers la suflet. Desi biserica a fost plina, a fost liniste. Soborul de 10 preoti, alaturi de parintele protopop au facut o slujba extraordinara.

 






Niciun comentariu: