joi, 17 februarie 2022

AM CITIT....

 

“CU TAXIUL PE STRAZILE ORASULUI” – Monahia Porfiria

 

(sursa: internet)

Nu cu mult timp in urma, cred ca acum vreo doua saptamani, v-am spus de noile mele achizitii. Ei bine, am terminat de citit, sau mai bine spus - de savurat una dintre cartile comandate si anume ”Cu taxiul pe strazile orasului”.

Asa cum spune si titlul, cartea reprezinta, de fapt, o serie de mici crampeie de viata, ascultate cu rabdare si asternute pe hartie de o soferita de taxi – autoarea cartii.

Va invit cu tot sufletul sa o cititi. Este o carte frumoasa, de multe ori socanta, dar care arata o antiteza foarte bine creionata intre viata traita cu credinta in Dumnezeu- o viata frumoasa, luminoasa, implinita, o viata in care chiar si necazurile sunt duse mai usor  – si viata fara Dumnezeu – o viata intunecata, plina de frustari si nemultumiri si, cei mai rau, de multe ori cu copilasi sau tineri traumatizati sufleteste si trupeste.

Pe de alta parte, din fiecare povestioara se poate culege cate un mic sfat. Sunt foarte multe, insa doua mi-au placut extrem de mult.

“-…… Puteti acum sa-mi spuneti secretul fericirii?, am intrebat-o eu razand.

-Buna dispozitie, ingaduinta si, cel mai important, dragostea si iertarea. Iar Eu sa devina Noi”

O alta cursa, o alta poveste:

“-Si voi cum oferiti dragostea?

-……Pentru ca familia sa fie reusita, este nevoie de Dumnezeu, dragoste, jertfe, cedari, iertare si, mai presus de toate, Eu sa devina Noi”

Acest “Eu sa devina Noi” nu este valabil doar pentru familie, ci pentru fiecare dintre noi. Sa te lasi pe tine si sa faci un bine celui de langa tine este un lucru extraordinar, iar cel mai bun exemplu este autoarea care, la fiecare cursa, incearca sa aline o suferinta, sa spuna o vorba buna, sa suspine alaturi de cel ce plange si sa se bucure alaturi de cel fericit. Iar toate acestea le face dintr-o credinta profunda si ii dau o mare satisfactie, ii umple inima de bucurie.

De multe ori auzim ca milostenia nu este doar materiala, ci si sufleteasca. Ei bine, eu as considera aceasta carte un INDREPTAR DE MILOSTENIE SUFLETEASCA.

2 comentarii:

Andreea spunea...

O carte de suflet, o carte care nu trebuie sa lipsească din biblioteca unui creștin. O carte care trezește în tine dorința de a fi un om mai bun.
Îmi plac citatele pe care le-ati ales! Ar fi o idee buna sa mi le scriu pe o foaie și sa lipesc foaia cu magneți pe frigider.

din casuta noastra spunea...

Asa este Andreea, aceasta carte nu trebuie sa lipseasca dintr-o casa de crestini.