luni, 5 aprilie 2021

CARTI

 

SFANTUL VASILE DE LA OSTROG

 

Este perioada postului Sfintelor Pasti, o perioada in care incercam sa acordam mai putina importanta la cele ale lumii si sa ne indreptam atentia mai mult asupra celor sufletesti. Daca reusim sau nu, numai Dumnezeu stie.

O cale de a ne indrepta atentia spre cele sufletesti este si lectura cartilor crestin-ortodoxe. Ei bine, in aceasta perioada si eu am lasat cartile de beletristica si mi-am indreptat atentia spre cartile ziditoare de suflet.

Doua carti pe care le-am citit au fost despre viata si minunile Sfantului Vasile de la Ostrog, acesta fiind unul dintre cei mai iubiti sfinti ai sarbilor. A fost un aprig luptator impotriva catolicismului, dar si impotriva turcilor. El s-a retras la manastirea Ostrog, unde a si trecut la cele vesnice, in anul 1671. Multe sunt marturiile celor care au fost ajutati de Sfantul Vasile atat crestini ortodocsi, cat si de alte credinte, atat in vremurile de demult, cat si in acesti ani. Multe sunt minunile care s-au intamplat la racla cu sfintele moaste.

Pe Sfantul Vasile l-am cunoscut citind:

Sfantul Vasile de la Ostrog, tamaduitorul celor cu mintile ratacite - Viata si minunile.



Sfantul Vasile de la Ostrog-Minuni contemporane (dupa anul 1968).

 


Niciun comentariu: