luni, 19 aprilie 2021

VULCANII NOROIOSI

 

De la papadie la......Vulcanii Noroiosi

 

Sambata a fost o zi cu nori, dar fara ploaie, nici cu soare puternic, numai buna de plimbare. Asa ca, dupa ce am facut prajituri cu copiii de la centru, am renuntat la programul administrativ-gospodaresc si ne-am gandit sa mergem la cules de papadie. 

De obicei pentru cules de plante, ne indreptam spre Cheia, pentru ca intotdeauna pe acolo gasim ceea ce ne trebuie.

De data aceasta am schimbat traseul spre Urlati. Numai ca, pe drum am hotarat sa mergem la Vulcanii Noroiosi si daca gasim papadie, sa culegem. La Vulcanii Noroiosi am ajuns, insa papadie ioc. Ne vom ocupa de ea saptamana asta.

Ca sa nu pierdem timpul, nu am mancat acasa, ci am luat mancarica cu noi. Si ce bine am facut caci, la intrarea in Buzau, burticile noastre deja plangeau amarnic. Am gasit un loc unde sa mancam, bordul masinii ne-a servit drept masa si.....pofta buna.




Desi, asa cum ne stiti, suntem foarte plimbareti, cu “mancarimi la talpi” si am fost de multe ori in zona Buzaului, ei bine, la Vulcanii Noroiosi nu am fost.

Drumul pana acolo este asfaltat si destul de bun. La intrarea in rezervatie este amenajata o parcare platita (5 lei/zi) si o parcare gratuita. Noi am preferat parcarea platita. In apropierea parcarii este amenajata o zona cu mese si bancute, unde iti poti trage sufletul.

Pentru intrarea in rezervatie se achita o suma modica de 5 lei/persoana.

Vulcanii noroiosi reprezinta mici cratere pe unde ies la suprafata gazele naturale din adancime (mai mult de 3 km), antrenand in drumul lor noroiul format din solul argilos si apa din panza freatica. In aceste cratere noroiul „clocoteste” si, de multe ori se prelinge pe versantul vulcanului iar, prin intarire formeaza cruste mai mari sau mai mici. Fenomenul este foarte spectaculos. Peisajul este impresionant atat ca urmare a lipsei de vegetatie, cat si a movilelor care s-au format de-a lungul timpului si care dau senzatia unui peisaj selenar.


 

  




Fiind destul de tarziu nu am fost decat la Paclele Mici si am trecut pe „agenda de plimbari” si o vizita la Paclele Mari. Deci, ne vom intoarce.

 La intoarcere am facut un mic popas la Berca, admirand o livada inflorita de piersici

 si cumparand produse traditionale (carnati de Plescoi, babic, ghiudem). Nu se poarte sa ajungi in zona Buzaului si sa nu savurezi aceste delicatese.

Niciun comentariu: