joi, 4 iunie 2020

BUNATATI

SOC SI SALCAM

 

Toate anotimpurile sunt frumoase, fiecare cu specificul lui. Primavara insa, are frumusetea ei aparte, cand toate revin la viata, cand incet-incet copacii inmuguresc, florile infloresc. Ei bine, aceasta este perioada cand ne bucuram de parfumul florilor de soc si de salcam.

Doamne, cat de minunat este sa stai, chiar si numai cateva minute intr-o padurice de salcami sau soc, sa-ti umpli plamanii cu mirosul delicat al acestor flori.




Dar aceste flori delicate nu ne bucura doar cu mirosul lor, ci si cu aroma lor minunata. Ce buna este in aceasta perioada socata si salcamata, ce fina si delicata este dulceata din flori de soc sau de salcam, ca sa nu mai spun ca pe toata perioada verii ne putem bucura de bauturi racoritoare preparate din siropurile acestor flori, iar iarna ceaiurile pot fi indulcite cu ele.




Desi a fost perioada de pandemie, nimic nu ne-a oprit sa petrecem cateva ore in natura si sa culegem aceste frumoase flori,. Bineinteles ca am repetat aceasta actiune de mai multe ori, pentru ca florile culese trebuie sa fie imediat conservate, altfel parfumul lor dispare destul de repede. Cat timp am cules florile, ne-am bucurat de liniste si de cantecul pasarelelor.



Dupa fiecare deplasare in natura, primul lucru pe care l-am facut a fost socata si salcamata, pentru a ne bucura cat mai mult de aceste bauturi racoritoare.

 Dupa ce borcanele au fost pregatite, din ceea ce ne-a ramas am facut sirop

 




si dulceata.




Am terminat cu aceste minunate flori, acum urmeaza mugurii de brad, menta, capsunile si zmeura. Dar, despre ele, in alte postari.


2 comentarii:

@irina_sweet_home spunea...

vreau sa incerc si eu dulceata de flori de soc, poate fac uichendul asta.Spor in continuare!:)

din casuta noastra spunea...

Multumesc Irina.
Spor si tie in tot ce faci.
Sper ca ai reusit sa faci dulceata din flori de soc.