miercuri, 16 septembrie 2020

SA CITIM...

 

O MICA PAUZA DE INTERNET

Pe timpul verii, fiind foarte multa activitate, am decis ca, putinul timp liber sa il dedic cartilor. Asa cum am scris si in jurnale, am citit atat romane, cat si carti duhovnicesti.

 

sursa: internet

Tess d’Urbeville” scrisa de Thomas Hardy este una dintre cartile citite in adolescenta si pe care mi-am dorit sa o recitesc. Imi aduc aminte ca, adolescenta fiind, finalul tragic al cartii nu mi-a placut si am “catalogat-o” ca o carte…..buna.

Recitind cartea, am suferit pentru drama traita de Tess atunci cand a plecat la asa-zisele rude bogate, am trait povestea de dragoste dintre Angel si Tess insa, la final, am avut acelasi sentiment de tristete, insa acum inteles-o altfel. Eroina principala a cartii este Tess, o tanara crescuta la tara, intr-o familie fara mari posibilitati financiare, insa cu educatie si bun-simt, calitati care erau foarte mult apreciate.

Desi parintii si-au dorit pentru ea o soarta mai buna, trimitand-o la asa-zisele rude bogate D’Urbeville, viata i-a jucat feste. De fapt, asa-zisa familie D’Urbeviile era o familie de curand imbogatita si nu vechea familie de cavaleri. Tanarul Alec D’urbeville, vazand inocenta si frumusetea fetei, s-a indragostit de ea. Si, pentru ca Tess nu i-a raspuns la avansuri, intr-o noapte cetoasa, a violat-o.

Reactia fetei a fost aceea de a pleca imediat acasa. Insa, cum vorba romaneasca ce spune ca “nici un necaz nu vine singur” este foarte adevarata, nici necazurile eroinei nu s-au terminat. In urma violului a constatat ca este insarcinata, astfel ca rusinea a fost si mai mare, iar ea a petrecut timpul mai mult in camera ei. Obisnuia sa iasa din casa doar noaptea tarziu, cand era convinsa ca toti dorm. Copilul nascut, din pacate, nu a trait decat o perioada foarte scurta.

Pentru ca nu mai putea locui in sat din cauza rusinii, si-a gasit o slujba de mulgatoare foarte departe de casa. Aici a fost imediat apreciata de proprietarul fermei pentru harnicia ei. Dar, nu numai proprietarul laptariei a remarcat-o, ci si tanarul Angel Clare, fiu de preot, a carui dorinta era aceea de a avea o ferma.

Cei doi se indragostesc si, intr-un final, se casatoresc. Numai ca Tess, o fiinta pentru care adevarul insemna foarte mult, decide sa ii spuna sotului ce s-a intamplat. Acesta insa, nu intelege drama ce s-a petrecut in tineretea ei, se suprara foarte tare si pleaca in Brazilia, interzicandui lui Tess sa il caute.

Numai ca lucrurile nu se termina asa. Fata se intoarce in satul natal, unde isi ingrijeste parintii. Dar, soarta il aduce iar in viata ei pe Alec D’Urbeville, care o obliga sa ii accepte ajutorul.

Dupa un timp, Angel se intoarce acasa si hotaraste sa o caute in satul natal. Insa fata locuieste sub numele de D’urbeville intr-o vila inchiriata. Cand, in sfarsit o gaseste, Tess il alunga spunandu-i sa nu ii mai tulbure viata. Atunci cand Alec afla ca Angel s-a intors si a venit la Tess, acesta a vorbit extrem de urat despre el, infuriind-o pe Tess atat de tare incat l-a omorat.

Dupa o noapte petrecuta impreuna, a doua zi politia ii gaseste, iar Tess este arestata.

Niciun comentariu: