marți, 21 octombrie 2014

Ceaiul de ceapa


Ceaiul de ceapa



Virusul de gripa care tot circula prin oras, bineinteles ca nu m-a ocolit nici pe mine in acest week-end, asa ca, in prima faza m-am distrat cu nas infundat, dureri de muschi si oase si usturime din gat. Stiind ca luni trebuie sa ajung la serviciu unde ma astepta o zi extrem de grea, am lansat artileria grea: la greu, ceaiuri indulcite cu sirop de muguri de brad, la fel si amestecul de lamaie si miere in proportii egale si luat foarte des; odihna si relaxare totala (aproape am terminat volumul II din Viata Reginei Maria).

Dupa aceasta faza, care a trecut pana Duminica, a urmat faza a doua: tuse seaca pana la lacrimi pe care am dus-o toata ziua. Noaptea insa, a devenit destul de sacaitoare (cum atipeam, cum incepeam sa tusesc), asa ca mi-am adus aminte de reteta „Ceaiului de ceapa” pe care surioara mea draga mi-a spus-o de mult timp si pe care la randul meu am transmis-o multor colegi si prieteni.

Asa ca, in miez de noapte, am luat doua cepe de marimea unor nuci, le-am spalat foarte bine asa cum erau ele, cu foi si mustati si le-am pus in 500 ml apa. Le-am pus la foc si, cand a inceput sa clocoteasca, l-am dat la minim, am pus un capacel pe ibiric si am lasat la fiert 15 minute. Dupa ce a fiert, l-am racit putin, am pus miere si am baut. Imediat tusea s-a potolit, iar eu am putut dormi.

Deci, recomand (nu ca pana acum nu as fi facut-o) cu multa caldura ceaiul de ceapa.

Niciun comentariu: