miercuri, 2 martie 2016

BEN HUR

Am citit si mi-a placut

Dupa ce am terminat „Departe de lumea dezlantuita”, despre care v-am spus cateva cuvinte aici am inceput sa citesc „Ben Hur” de Lew Wallace, o carte pe care am savurat-o, o carte pe care nu o poti lasa din mana (dovada este si faptul ca am terminat-o atat de repede).
            Desi la inceput este descrisa Nasterea Domnului Iisus Hristos, cartea prezinta viata printului Ben Hur, print evreu al Ierusalimului.
            In copilarie printul era prieten cu Messala, insa, ca urmare a modului diferit de a gandi acestia au devenit dusmani. Printr-o nefericita intamplare, printul Ben Hur si intreaga lui casa a cazut in dizgratia guvernatorului roman, care, influentat fiind de Messala a cautat sa ii distruga pe membrii familiei Hur si sa isi insuseasca averea acestora.
            Astfel, Ben Hur a fost trimis la galere, iar mama si sora acestuia au fost inchise pe viata.
            Numai ca, asa cum se intampla de multe ori in viata, calculele nu s-au potrivit cu ceea ce avea sa se intample. Ben Hur nu a murit tragand la galere ci, dimpotriva, a reusit sa scape de acolo si sa ajunga unul dintre cei mai bogati si influenti oameni. Scopul lui a fost sa isi gaseasca mama si sora, sa se razbune pe cel care i-a facut atata rau si sa-l ajute pe Regele Evreilor sa creeze o lume mai buna.
            Astfel, Ben Hur a fost alaturi de Domnul Iisus Hristos in perioada premergatoare, ca si in perioada rastignirii Acestuia. Desi initial dezamagit, ca cel care era numit Regele Evreilor este bland si bun si nu pedepseste cu asprime pe romani, in final a inteles ca, de fapt, Domnul Iisus Hristos a venit sa aduca mantuirea.



Niciun comentariu: