miercuri, 10 februarie 2016

Cartofi crocanti cu sos barbeque

Cina din aceasta seara – cartofi crocanti cu sos barbeque

            Fiind zi de post, pentru astazi am avut ciorbita de dovlecei si orez cu legume si susan. Pentru seara, am avut cerinta de cartofi prajiti cu usturoi, cerere care apare destul de des in meniu in ultima perioada, asa ca m-am hotarat sa le schimb putin dorinta: cartofi crocanti cu sos barbeque, pe care le-am facut in doua variante: pciant (pentru sot si baiat) si aromat (pentru mine si fiica mea). Au fost extrem de incantati, au mancat cu pofta, asa ca am zis sa va spun si voua cum se prepara.
Cartofii crocanti:
Cartofii curatati, spalati si taiati felii mai groase (aproximativ 1 kg), se pun intr-un castron putin mai larg. Peste ei se adauga 1-2 linguri ulei (nu mai mult pentru ca devin gretosi) si se amesteca foarte bine, astfel incat fiecare bucata de cartof sa fie imbracata intr-o pelicula subtire de ulei.
Intr-un vas mai mic se face adaosul crocant astfel: se pun 3-4 linguri de malai si se adauga urmatoarele: ¾ lingurita sare, cate putin din urmatoarele: boia dulce sau iute pentru cei care vor picant, oregano uscat, usturoi granulat, si oricealte condimente pe care le aveti in bucatarie. Amestecul meu a fost: malai, sare, condiment otoman adus de o colega ce a fost in Turcia, turmeric, usturoi granue, ghimbir praf.
Acest adaos se presra peste cartofi cate putin, se scutura bine vasul in care sunt cartofii, se presarea iar, se scutura si ntot asa pana cand toti cartofii sunt acoperiti cu acest amestec.
Cartofii astfel pregatiti sunt pusi intr-o tava tapetata cu hartie de copt, astfel incat sa nu stea unii peste altii si se dau la cuptor la o temperatura de 200 grade celsius, timp de 40 minute.
Cat cartofii s-au copt am pregatit sosul barbeque astfel:1 ceapa potrivita si 2 catei de usturoi mai mari, toate tocate marunt, se pun in 3-4 linugir de ulei incins si se lasa 1-2 minute, dupa care se adauga 40 ml otet si se lasa pe foc in continuare pana se evapora complet. se adauga o conserva de rosii in bulion (rosiile taiate cuburi) si se lasa pe foc 3-4 minute, dupa care se adauga urmatoarele condimente: 2 linguri de zahar, 2 linguri de mustar (cu hrean sau alte arome), 2 lingurite de sos tabasco (pentru cei care doresc picant) si 2 lingurite de sos worcester. Se amesteca si se lasa totul sa fiarba la foc mediu timp de aproximativ 20 minute, dupa care se potriveste de sare. Se stinge focul, se paseaza in blender, dupa care se lasa la racit si se serveste.
Totul a fost delicios si, va garantez, s-au facut mult mai usor si mai repede decat am scris.

Va doresc pofta buna!

Niciun comentariu: