marți, 12 mai 2015

PARINTELE PORFIRIE


Harismele Parintelui Porfirie (IV)

1.    Interventie medicala
      Parintele Porfirie avea harisma diagnosticarii bolilor, prin care ii ajuta pe semenii lui. De bolile sale rareori se preocupa. Insa avem un caz exemplificator, cand si-a rupt piciorul stang si doctorii nu i l-au pus bine in ghips. Parintele povesteste:” Odata m-am lovit la picior. Mi-am spart tibia si peroneul. Piciorul s-a rupt de la jumatate, ca un bat. M-au dus la spital si tipam de durere. S-au adunat acolo profesorul chirurg si toti cei de la chirurgie si mi l-au pus in ghips. Au trecut vreo zece zile. Am inceput sa ma uit la picior asa, cu har, si am vazut ca nu l-au pus bine. Am facut rugaciune. Cum sa le spun? I-am spus unui doctor mic, care era foarte cumsecade si serviabil. „Ei, nu se poate. Noi, atatia medici, l-am vazut la radiografie.”. Imi trasesera de picior, profesorul era si el acolo. Au vazut ca l-au asezat bine si l-au pus in ghips. Dar se pare ca atunci cand l-au pus in ghips, piciorul s-a strambat. Medicul le-a spus si celorlalti, iar ei mi-au zis sa-mi vad de treburile mele, ca stiu ei ce fac.” Parintele a incercat iarasi sa-i convinga pe doctori, si i-au pus din nou piciorul la raze. In cele din urma diagonsticul parintelui s-a dovedit corect si medicii se mirau cum de a stiut asta.
2.    Discuta cu strainii
      Odata, parintele Porfirie a fost vizitat de un irlandez, ca sa-i ceara sfat intr-o problema serioasa care-l preocupa. Avea cu el si un interpret, care insa a ramas afara. Cand a iesit irlandezul din chilie i-a spus ca parintele stie irlandeza.
3.    Calatorea in trecut
      In anul 1986, parintele Porfirie, insotit de cativa fii duhovnicesti, au vizitat manastirea proorocului Ilie din Amfissa, unde a fost foarte emotionat si a descoperit urmatoarele:”Dumnezeu mi-a ingaduit sa calatoresc in trecut, cu harul Sau. Am vazut cum aici in biserica s-au savarsit liturghii marete. Am vazut diferite intamplari, de aceea am patruns si mai inapoi in trecut. Insa mergand acolo, am vazut o liturghie speciala. Era o priveliste minunata, emotionanta. Mi-a placut mult. In jurul Sfintei Mese se aflau ierarhi si preoti, care liturghiseau cu ochii plini de lacrimi. Parea ca se apropie o nenorocire. Liturghia aceea m-a impresionat mul.”
       4.    „Avea televizor in culori”
        Parintele Paisie spunea despre parintele Porfirie, care avea harisma stravederii si inainte-vederii:”Eu am televizor alb-negru, pe cand parintele Porfirie are televizor in culori.” Voia sa spuna ca parintele Porfirie vedea pe deplin intamplari si stari sufletesti. Totodata ne-a incredintat si hraisma lui, pe care vizitatorii care mergeau in Sfantul Munte au constatat-o deseori.
5.    De mic avea har
      Parintele Porfirie a spus:”Harul pe care-l are parintele Paisie are valoare mai mare decat al meu, caci el l-a dobandit prin nevointe, pe cand mie mi l-a dat Dumnezeu in dar si la o varsta foarte mica.”
 Sursa: „Mireasma duhovniceasca a parintelui Porfirie” – Presb. Dionisie Tatsis

Niciun comentariu: