marți, 7 aprilie 2015

Boli si nenorociri din blestem


            Multe boli carora medicii nu le gasesc pricina pot fi din nblestem. Cum sa gaseasca medicii blestemul? Odata mi-au adus la coliba un paralizat. Un barbat zdravan nu putea sta jos. Trupul ii era intepenit ca un lemn. Unul il ducea in spate, altul il tinea de picioare. I-am pus doua lemne de care s-a sprijinit, sarmanul. Cei care il insoteau mi-au spus:”De la varsta de 15 ani este in starea aceastsi au trecut 18 ani de atunci”. “Dar cum sa pateasca aceasta fara nici o pricina?”, am intrebat. “Nu se poate. Ceva se intampla aici.”Am cautat pe ici-pe colo si am aflat ca il blestemase cineva. Ce se intamplase? Odata, pe cand mergea cu autobuzul la scoala, statea intins pe un scaun. La o statie s-au urcat un preot in varsta si un batran si stateau in picioare langa el. Atunci cineva i-a spus:”Scoala-te, ca sa stea varstnicii!”. Acela insa s-a intins si mai mult pe scaun, fara sa dea importanta la cele zise. Atunci batranul care statea in picioare ia spus:”Intins sa ramai si niciodata sa nu poti sedea!” Si blestemul a prins. Vezi, tanarul a fost obraznic. Ca si cum ar fi spus:”De ce sa ma scol, daca am platit locul?”. Da, dar si celalalt a platit si este in varsta, respectabil si sta si in picioare, iar tu esti un copil mic de 15 ani si stai jos.”Aceasta a fost pricina, i-am spus”. Cauta sa te pocaiesti, daca vrei sa te faci bine. Este nevoie de pocainta.”Sarmanul, de indata ce si-a dat seama si si-a recunoscut greseala, s-a facut bine.

            Cate intamplari asemanatoare nu se petrec din pricina blestemului si a supararii peste masura! Cand se distrug familii intregi sau mor multe persoane dintr-o familie sa stiti ca se intampla aceasta fie din nedreptate, fie din vraji, fie din blestem. Un tata avea un copil ce nu mai statea acasa. Odata tatal sau i-a spus foarte suparat:”Sa vii odata pentru totdeauna!”In acea noapte, cand baiatul venea acasa, exact in fata casei sale l-a lovit o masina si a murit. Prietenii lui l-au ridicat si l-au dus in casa. A venit dupa aceea tatal lui la Coliba mea si plangea. “Copilul a murit in fata usii casei mele.”, spunea. Mai tarziu, cand l-am intrebat mai staruitor, mi-a marturisit:”I-am spus un cuvant.””Ce i-ai spus?”, l-am intrebat. “M-am inversunat ca umbla noaptea si i-am spus:”Sa vii odata pentru totdeauna! Nu cumva a fost din aceasta?”. “Ei, din ce altceva?, i-am spus. Cauta sa te pocaiesti si sa te spovedesti.”Vedeti, i-a spus numai aceste cuvinte:”De data aceasta sa vii odata pentru totdeauna”, si l-au adus pe copil mort. Dupa aceea sa vezi durere si plans la tatal sau.

(Cu durere si dragoste pentru omul contemporan – cuv Paisie Aghioritul)


Niciun comentariu: